BOKA PLATS!

Kickstart 2019

4 – 15 februari

BOKA NU!

tipsa andra du tror vill vara med

Tipsa gärna andra företagare som vill utveckla sin verksamhet om kickstartsveckorna – ju fler vi blir desto större utbyte för alla!

goda förutsättningar för entreprenörsmagi

kickstartsveckor 2019

Under KICKSTART-veckorna i Betongfabriken lär vi nytt av andra och varandra, samlar på ny inspiration och skapar värdefulla kontakter. När vi förenar arbete med träning samtidigt som våra spännande föreläsare delar med sig av erfarenheter och kompetenser – får vi det perfekta tillfället att skapa den perfekta dagen med fokus på arbete och ny inspiration i kombination med friskvård. Topputrustat gym och yogasal finns i huset. Här hos oss finns stora ytor med kontor, lounger och möteslokaler. Välkommen hit på egen hand eller tillsammans med din arbetsgrupp.

 

Kickstart som kickoff

 

samla energi för att få full fart på våren

Har du bokat in din KICKSTART hos oss?

Passa på att ge dig och ditt företag energi och skärpa inför vårens affärsutmaningar – delta på Betongfabrikens KICKSTART-4-15 februari.

 

Du väljer själv de antal dagar eller föreläsningar som passar er bäst. Lägg fokus på företagets framtid och mål – likt en klassisk ”kick-off” fast med skillnaden att du plockar ihop de programpunkter du eller din arbetsgrupp tycker känns meningsfulla. Utveckling i gott sällskap – coworking när det är som bäst!

 

För 300kr/dag ex moms ingår kontorsplats för dagen, parkering, WIFI, kaffe, obegränsat med gym/yoga och dagens föreläsningar och workshops. Det går också att boka in sig med sin grupp i mötesrum.

Kontakta oss om det är aktuellt reception@betongfabrikenwenngarn.se

 

MER ÄN BARA FÖRELÄSNING

JOBBA HOS OSS HELA DAGEN!

På plan 2 har vi flexplatser för dig att jobba på under hela dagen. På plan 1 kan du boka in mötesrum om behovet uppstår. Se till att kontakta oss – så hjälper vi dig. reception@betongfabrikenwenngarn.se

L U N C H

Finns i området, Slottscafe på Slottet (öppet må-ons) och Wenngarn Bageri (öppet ons-sön). Det tar 4 minuter med bil till Sigtuna om man vill äta där på den pitoreska gatan i Sverige första stad. Det går utmärkt att ha med mat om du vill äta hos oss på Betongfabriken.

T R Ä N I N G

Högst i huset finns det ett topputrustat gym, dusch, bastu – passa på att träna om du vill. Yoga har vi även vissa dagar. Det finns fantastisk möjlighet att njuta av naturreservat och slottsmijlö – så ta vara på tillfället att andas frisk luft på en härlig promenad!

www.wenngarnsportcenter.se

 

4 FEB | AFFÄRSUTVECKLING

 

JAQULINE GYLLENBERG & SUZANNE WILNERSSON

Har du gjort din Business Canvas?

10:00 & 13:00 | En workshop i två delar

 

Business Modell Canvas klargör vad som driver en verksamhet och vad som är dess kärna. Den fungerar som ett stöd för företagets framtida utveckling, utmaningar som kan komma i vägen och som ett underlag för att kunna ta rätt beslut ifall okända element kommer i vägen för din kärnverksamhet.

 

Vi lägger även en stund på att lära oss formulera vad det innebär att ha en vision för sitt företag, hur det skall kommuniceras ut till kund och vad syftet egentligen är med att ha tydliga värderingar i ett företag.

Det är enkelt för en kund att köpa in sig på din tro om det du brinner för när formuleringarna är tydliga.

BUSINESS CANVAS MODELLEN

Modellen tydliggör viktiga delar som t.ex. företagets målgrupp, USP, distributionskanaler, marknadsföringskanaler med mera. Det mesta har man som företag koll på men sällan allt. Världen snurra som bekant lite snabbare än vanligt och denna modell är till stor hjälp när man vill ta reda på vad som bromsar upp verksamheten, vilka aktiviteter som måste få större utrymme för att företaget skall växa eller när man skall ta in personal.

PROGRAM 4 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Business canvas (del 1) i Studion på plan 1

13:00 Business canvas (del 2) i Studion på plan 1

14:30 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

5 FEB | GIGEKONOMI

 

5 feb 10-11:30 STEFAN MOLANDER

Hitta gräddfilen till Drömkunden – det handlar om vad du kommunicerar!

Visste du att 84% av beslutsfattare inom B2B startar sin köpprocess med ett varmt lead eller som vi kallar det, referral? 

 

Visste du att varma leads och specifikt referrals har 300% högre sannolikhet jämfört med ett kallt lead att generera en försäljning?     

 

 Denna inspirationsworkshop är för dig företagare som är redo att ta ett bestämt kliv framåt i ditt företagande så att du får mer tid för det som är viktigt i ditt liv.

LÄS MER OM FÖRELÄSNINGEN

 

Vad av detta stämmer in på dig?

• Nätverkar mycket både on-line och IRL och får små eller inga resultat, eller du kanske inte nätverkar alls?
• Du har inte full koll på varifrån dina kunder kommer?
• Är oklar vad du vill med ditt företag?
• Du upplever att du arbetar med fel kunder?
• Känner ingen emotionell koppling till ditt företag
• Du behöver nya kunder men har beränsad budget
• Du känner dig ensam, saknar någon att bolla med
• Du känner att du snarast behöver göra något annorlunda då det inte går som det skulle kunna
• Du har inte tillräckligt med tid för dig själv och din familj

LÄS MER OM FÖRELÄSAREN

 

 

VEM ÄR STEFAN MOLANDER?

Stefan bor i Åkersberga utanför Stockholm med fru och tre pojkar. När han inte hjälper företagare till stordåd stöttar han barnen som är engagerade i basket. Han ägnar även tid i spåret, på mountainbiken och på racern mest för att hålla sig fit för att hänga med barnen och kunna äta god mat. Att cykla är som meditation.

Stefan vill bidra till att företagaren får mer frihet, tid, och energi så att de kan ägna sig mer åt det som är viktigt i livet.  Företagarens liv ska vara roligt, lönsamt och meningsfullt. Det handlar om att hitta den verkliga anledningen till varför du gör det du gör, skapar en vision som betyder något inte bara för dig utan också för andra. Detta leder till att du gör saker med glädje och i harmoni vilket omvandlas till goda finansiella resultat och vem vill inte ha någon form av finansiell framgång?

PROGRAM 5 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Drömkunden i Studion plan 2

14:30 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

6 FEB | SJÄLVLEDARSKAP

6 FEB 10-11:30  | MARIA LINDÉN

Stressa mindre, få mer gjort – tre nycklar

High Performance är konsten att prestera på topp och att kunna göra detta även över tid. I denna föreläsning lär du dig hemligheterna som hjälper dig att vara både högpresterande & samtidigt har balans i livet.

 

Du får ta del av 3 kraftfulla nycklar och verktyg som hjälper dig att nå dina yrkesmässiga mål och dessutom ha tid för familjen och din egen energi och hälsa. 

 

Du lär dig att:
* Öka din prestationsförmåga
* Bli mer effektiv & förbättra dina resultat
* Bli en mästare på att hantera stress
* Äntligen finna work-life balance

Så ta chansen! Utöver effektiva verktyg utlovas det skratt, insikter och även dans.
Varmt Välkommen!

 

7 FEB | INNOVATION & TILLVÄXT

7 FEB HELDAG med almi i betongfabriken

Planera tillväxt med Almi – 2 timmars gratis rådgivning för ditt eget företag

Står ditt företag inför en ny fas i utvecklingen eller ska du bygga ett nytt företag från grunden? Finns det tillväxtpotential i affärsmodell och idé kan Almis erfarna rådgivare vara ett bra stöd på din tillväxtresa.

Almi erbjuder tillväxtrådgivning till etablerade företag med ambition och vilja att växa hållbart. Vi stödjer företag i att utveckla sin verksamhet, hitta nya affärsmöjligheter, öka sin omsättning och/eller nå en internationell marknad.
Denna dag presenterar Almi vilket typ av stöd dom kan ge för dig och ditt företag.

 

Under dagen finns några rådgivningstillfällen á 30 min/företag att boka in sig på. Bokning på plats enligt först till kvarnprincipen.

 

OM UTVECKLINGSDIALOGEN

UTVECKLINGSDIALOG
Identifiera och prioritera företagets utvecklingsområden.

– För dig som driver ett företag med potential att växa och dig med en idé att bygga ett företag med tillväxtpotential.
Ska du göra verklighet av din idé? Vill du ta ditt företagande till en ny nivå? Vill du bygga ett företag som är lönsamt, växande och långsiktigt hållbart. Oavsett vilken situation du är i så rekommenderar vi en utvecklingsdialog.

Våra rådgivare har lång erfarenhet av att vägleda entreprenörer i tillväxtföretag. Vanligtvis börjar vi arbetet med en diskussion om din idé och ditt företags möjligheter samt dina ambitioner. I arbetet använder vi oss av modeller och verktyg som hjälper dig att ta nästa steg i företagets utveckling. Vi har alltid ett hållbarhetsperspektiv i allt vi gör eftersom vi anser att det är en förutsättning för att bli framgångsrik.

Vi är övertygade om att företag som gör tydliga vägval framåt baserat på fakta är mer fram-gångsrika. Utmana dig själv och ditt företag i en kort men kärnfull dialog om nuläge, möjligheter och vägen framåt.
Om utvecklingsdialog

Utvecklingsdialog är lika värdefullt för en nystartad verksamhet som för etablerade företag som vill utvecklas och växa. Dialogen leds av en erfaren Almi-rådgivare och tillsammans identifierar ni vilka processer och delar av företaget som behöver förändras och utvecklas. Dialogen tar cirka två timmar och summeras i ett så kallat spindeldiagram som visar styrkor och svagheter inom olika områden. Den ger en kort men kärnfull summering av nuläget och fungerar som ditt underlag för att kunna göra prioriteringar framåt. Dialogen avslutas med en diskussion om dig och ditt företags behov av externt stöd framåt. Vilka andra aktörer eller experter bör kontaktas? Vad kan Almi erbjuda?

Efter mötet
Viktiga områden att arbeta med framåt för att ta idén eller företaget till en växande, lönsam och långsiktigt hållbar verksamhet har tydliggjorts.

Almi kan bidra på flera olika sätt under företagets tillväxtresa. Efter avslutad utvecklingsdialog finns möjlighet till fortsatt stöd av Almis rådgivare. Ju större potential för tillväxt ditt företag har, desto mer resurser kan Almi satsa.

PROGRAM 7 FEBRUARI

9:00 Nyföretagarcentrum på plats hela dagen (9-17)

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Almi presenterar sin erbjudanden till företagare i Studion på plan 2

13:00 Almi presenterar sin erbjudanden till företagare i Studion på plan 2

14:30 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

15-16:30 Claes-Göran Hammar

15-30min sittningar med Almi där ni gör en kort behovsanalys erbjuds under hela dagen

7 FEB | innovation & tillväxt

7 FEB 15-16:30  | claes-göran hammar

Har du en bra idé? Minikurs i utveckling av innovationer

 

 Går Du omkring med en idé som Du tror kan förändra världen men vet inte vad Du skall göra?

 

Kom till vår föreläsning och lär Dig vad Du behöver göra för att testa och utveckla Din idé. Du får en minikurs i utveckling av innovationer samt checklistor för att testa Din idé. Vi hinner säkert svara på frågor och bolla hur just Du kommer vidare!

 

Föreläsningen genomförs av Claes-Göran Hammar, Innovationsstrateg vid Innovationssupport som arbetar för att stödja utveckling av framtidens innovationer.

 

NYFÖRETAGARCENTRUM PÅ PLATS 9-17

NyföretagarCentrum i Sigtuna/Märsta finns på plats i Betongfabriken den 7 februari mellan kl 09.00-17.00. Varmt välkomna att prata med oss!

 NyföretagarCentrum har till syfte att stödja personer i kommunen som funderar på, planerar att eller just har startat eget företag. Nyföretagarcentrum erbjuder kostnadsfria tjänster till medborgarna i kommunen i form av rådgivning, mentorskap, informationskvällar samt egenföretagarkurser. Utöver att vara ett generellt stöd i utvecklingen av lönsamma företag är ett viktigt mål också att stödja nyanlända och olika grupper som har svårigheter att komma in på den traditionella arbetsmarknaden.

 

Rådgivare och verksamhetsansvarig i Sigtuna/Märsta är Tord Olsson, tillika ICF Certified Coach (ACC).

PROGRAM 7 FEBRUARI

9:00 Nyföretagarcentrum på plats hela dagen (9-17)

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Almi presenterar sin erbjudanden till företagare i Studion på plan 2

13:00 Almi presenterar sin erbjudanden till företagare i Studion på plan 2

14:30 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

15-16:30 Claes-Göran Hammar

15-30min sittningar med Almi där ni gör en kort behovsanalys erbjuds under hela dagen

8 FEB | delningsekonomi

8 FEB 13-14:30  | ewa wigenheim

Lär dig skapa, lansera och sälja webbkurser

På fyra år har norska Inspiro Academy sålt webbkurser för över 50 miljoner. Genom att utvecklat en metod för att skapa webbkurser som verkligen fungerar.

 

Möt Inspiros Sverigeschef Ewa Wigenheim, som berättar hur du kan göra samma sak och tjäna pengar på din kunskap och/eller passion.

 

Ewa delar också sin erfarenhet av hur hon digitalserade sin kunskap och sålde över en halv miljon första året. Sista halvtimman ägnar vi åt workshop där du får identifiera dina expertområden och vad som går att digitalisera. .
Möjligheten att på ett enkelt och riktat sätt nå sin publik i hela världen, via webben, är oändlig.

 

LÄS MER OM föreläsaren

Ewa är född entreprenör och varit egen sedan 1995. Arbetat som PR-konsult, grundare av ABBA museet, professionell livscoach och författare. I över tjugo år har hon bytt tid mot pengar. Men nu har nu hittat en mycket bättre väg att dela min kunskap på – webbkurser. Det har gett henne frihet på alla håll i livet och hon tjänar mer än någonsin. Därför har hon också valt att gå in som Sverigechef för norska Inspiro Academy, som på fyra år sålt webbkurser för över 40 miljoner. 

Vill du läsa mer om hennes webbkurser kolla in här www.ewalifeacademy.se

LÄS MER OM INSPIRO

-Vi säljer inte kurser. Vi säljer frihet, säger Roy Moss, grundare och VD för Inspiro Academy. Frihet för kursdeltagare att lära där de är, när som helst, var som helst och möjligheten till repetition. För kursledare ekonomisk och arbetsmässig frihet. Genom att spela in sin kunskap en gång går den att erbjuda om och om igen, år ut och år in, i hela världen, till miljontals människor. Precis som med en bok, fast den går att sälja för kanske två hundra kronor. En webbkurs med samma innehåll kan kosta från femtusen och uppåt. Det är friheter säger Roy.

8 FEB | DELNINGSEKONOMI

8 FEB 15:30-17  | taeko östergren

WORKSHOP – Att göra egna presentationer

Taeko är grafisk designer och har i sitt arbete uppgift att hitta den rätta visuella tonen och kommunicera det till en målgrupp på ett estetiskt tilltalande sätt. Du har ditt företag och ditt varumärke – vad och vilken känsla vill du förmedla till din målgrupp? På denna workshop testar vi oss fram och gör egna saker

som man enkelt ska kunna producera  i ex Word och Powerpoint. Vad ska man tänka på? Vad tilltalar målgruppen och vad krävs rent praktiskt. Vi provar att tänja på gränser genom att “tänka tvärtom”! Häng med och börja skapa på egen hand!

LÄS MER OM föreläsaren

Det började då 1987 – jag började som lärling på en reklambyrå i Gävle. Då fanns det ingen dator, allt var hantverk. Man gnuggade bokstäver, framkallade i mörkrum, layoutade på ritbord och hanterade dia-bilder (digitalkamera fanns inte ens i fantasi…) Nu har vi massor av smarta verktyg till hjälp – men grundkunskap att få snygg layout är det samma nu som då. 

 

Efter att ha drivit egen reklambyrå och arbetade som AD (art director) i många år har jag valt att arbeta med det som ligger mig närmast hjärtat – att jobba med grafisk formgivning. Känt exempel i Sigtuna är böcker för Sisyfos. Det har blivit ca 10 böcker – från första Wenngarnbok 2014 till Dragon Gate.

 

Genom åren har jag arbetat med förpackningar, presentationer, magasin, trycksaker i alla former och även digitalt – ja allt som går att kommunicera visuellt. Senaste tiden har jag även jobbat med tillgänglighetanpassade trycksaker. / Taeko

 

 

11 FEB | KOMMUNIKATION

11 FEB 10-11:30  | nina buchaus

Bli en karismatisk kommunikatör  

Små nyanser gör stor skillnad i hur du uppfattas av dina lyssnare. Nina Buchaus visar hur du kan vässa din retorik så att ditt budskap når ända fram! Nina Buchaus har en fil.kand. i retorik och är certifierad i NLP Master Practitioner, Effective Charismatic Leadership och Group Dynamics, m.m. Hon anlitas av media för att ge råd och rön om retorik och är författare till boken ”Konsten att bli karismatisk – Med retorik”. Med andra ord vet hon hur vi människor ska uttrycka oss för att det ska gå hem hos andra.

Allt från hur du står, går och rör dig till hur du låter har en stor inverkan på hur du uppfattas av andra. Dålig hållning dödar pondus och trovärdigheten försvinner med en flackande blick, ogenomtänkt fakta och ett irriterande pennklickande när poängen dras. Nina Buchaus hjälper dig få syn på de vanligaste fallgroparna och framgångsfaktorerna när det kommer till prat på mötet och hållbara presentationer som ger intryck.

12 FEB | STORYTELLING

12 FEB 10-11:30 |  ANNA SKARIN

Effektiv storytelling

Vad är det som gör att vi lyssnar uppmärksamt när vi hör en bra historia? Och vad är det som gör att information som förmedlas via en berättelse fastnar bättre än något som presenteras som långrandig fakta? Svaret finns i hjärnan! Numera finns även forskning som visar att berättelsens kraft är starkare än vi någonsin kunnat ana.

 

Under min presentation ger jag en enkel introduktion till hjärnans kemi och delar med mig av några storytellingknep som man kan använda för att vrida på rätt kranar i hjärnan hos mottagaren. Dessa kan du ha nytta av i alla möjliga sammanhang – oavsett om du ska skriva ett mejl, författa webbtexter eller hålla en presentation.

LÄS MER OM FÖRELÄSAREN

I egenskap av storytellingkonsult hjälper Anna Eriksson Skarin företag och organisationer att skapa bra berättelser. Hon är också författare och låtskrivare. Hennes nästa bok ”Känslosmart” kommer ut i höst och för den nyfikne finns musiken att lyssna till på Spotify.

PROGRAM 12 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Anna Skarin i Studion på plan 2

13:00 Olle Larsson i Studion på plan 2

14:00 Lars Andersson i Studion på plan 2

15:00 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

12 FEB | STORYTELLING

12 FEB 13-14 | OLLE LARSSON 
12 FEB 14-15 | lars andersson

Från Wenngarn till Dragongate

Som en fortsättning på förmiddagens introduktion till storytellting har vi bjudit in en mästare på ämnen med stark anknytning till Wenngarn. Olle  Larsson och hans kollega Lars Andersson berättar om hur dom använder storytelling i fastighetsbranschen och så får vi en exklusiv dragning om Sisyfosgruppens senaste förvärv – Dragon gate 

“Som entreprenör, fastighetskille och samhällsbyggare tycker jag Dragon Gate är bland det mest spännande man kan tänka sig. Precis som alla andra har jag fascinerats av historien. Nu är det vårt jobb att se till att det blir något bra av den här unika fastigheten”, säger Olle Larsson.

 

LÄS MER OM DRAGON GATE

Dragon Gate, som ligger 3 mil från Gävle och 50 minuter från Arlanda, består idag av ett hotell, ett himmelska fridens torg, ett museum med fullskalig terracotta-armé samt tillhörande verksamheter såsom restaurang, tehus, kung-Fu center och shopping. Allt i autentisk kinesisk stil och inramat av tillhörande kinesisk mur.

PROGRAM 12 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Anna Skarin i Studion på plan 2

13:00 Olle Larsson i Studion på plan 2

14:00 Lars Andersson i Studion på plan 2

15:00 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

13 FEB | välmående I organisationer

13 FEB 10-11:30 | Johan Grip 

TEAL som tillstånd – morgondagens organisationer är redan här 

”Morgondagens organisationer är redan här – de är bara, ännu så länge, okända för de flesta.”

Det sätt vi hittills organiserat och styrt våra verksamheter svarar inte upp mot dagens och morgondagens utmaningar. Det vi idag ser är ökad psykologisk ohälsa, demotiverade anställda som inte är engagerade i organisationens mål. Vi ser också verksamheter som inte klarar krav den kreativitet och innovationstakt som krävs.

För att klara dagens och morgondagens utmaningar behöver vi tänka nytt – vi kan inte lösa våra problem på samma sätt som vi kört in i dem – det krävs en tanke och ett mindset på en ny nivå.

 

LÄS MER OM FÖREDRAGET

Tydliga befattningsbeskrivningar, tydliga ramar, tydliga mandat och med detta tydliga hierarkier efterfrågas ofta när verksamheter går sämre eller människor i dem far illa. Men, kan det vara så att just strukturer och hierarkier har skapat problemet istället för att vara lösningen på detsamma?

Omfattande studier har genomförts av helt nya sätt att tänka kring organisering och styrning.

Under en och en halv timme kommer vi i dialog fördjupa oss kring framtidens organisationer, sk TEAL organisationer. Vi kommer prata om teorierna bakom, beröra tydliga praktiska exempel på TEAL organisationer och hur de arbetar. Johan Grip, vd för Gaia som kommer facilitera samtalet.

Varmt välkomna!

PROGRAM 13 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

10:00 Johan Grip i Studion på plan 2

13:00 Anna Maria Kullman och Annelie Andersson i Studion på plan 2

14:30 Eftermiddagskaffe i Meet & Eat

15:00 Yoga i Studion på plan 1

13 FEB | välmående I organisationer

13 FEB 13-14:30 | anna maria kullman och Annelie andersson

Konsten att må bättre än någonsin

En inspirationsföreläsning om hur du enkelt kan ta kontroll över hur du mår och hur du som arbetsgivare kan hjälpa din personal att må bättre. Kanske är du din egen arbetsgivare och inser vikten av att just du ska hålla långsiktigt, mår inte du bra, mår inte ditt företag bra.

 

Väldigt många behöver minska stressen i vardagen, sova och äta bättre och bli bättre på att leva i nuet. Hur kan du göra små justeringar i din vardag för att uppnå just detta? Varför är det så viktigt att hitta en balans mellan aktivitet och återhämtning? Vad händer i kroppen då vi förlorar denna balans? Varför behöver vi stanna upp då det är som roligast, för det är ju väldigt kul i den aktiva, presterande, skapande processen.

 

Vi kommer att guida dig genom andningsövningar, kost, sömn, stress och hur allt hänger ihop. Vi vill ge dig inspiration, kunskap och enkla verktyg för att du ska kunna ge din kropp det den behöver, för att må bättre än någonsin.

LÄS MER OM FÖRELÄSARNA

En sjuksköterska och en lärare, vad har fört oss samman och vad har vi gemensamt? En svår utmattning är vår gemensamma nämnare och starten till vår vänskap och våra företag, Livsbalans i Sigtuna och Prana Magazine.

 

ANNA MARIA KULLMAN
Anna Maria är intensivvårdssjuk-sköterskan som glömde bort att ta hand om sig själv. Det var kul på jobbet, småbarn och livet kom emellan, en klassiker.

 

All denna kunskap om kroppen fysiologi och ändå glömde jag bort den enkla grunden, ”ta på dig syrgasmasken själv innan du kan hjälpa andra”.

 

En utmattning senare är fascinationen över kroppen större än någonsin. Övertygelsen om att vår kropp har en självläkande förmåga bara vi ger den rätt verktyg genomsyrar min syn på hälsa idag. Mitt motto är: ”Stärk det friska så får det sjuka mindre plats.”

 

Idag är jag utbildad MediYoga Instruktör, Stressmentor och HRV-tränare. Jag jobbar deltid som sjuksköterska, idag på en specialistklinik för utmattning, smärta och ME. Jag driver mitt företag Livsbalans i Sigtuna där jag hjälper människor till bättre balans och stresshantering med hjälp av Mediyoga, HRV och föreläsningar.

 

ANNELIE ANDERSSON
Annelie är utbildad lärare och precis som Anna Maria glömde även hon bort att ta hand om sig själv, när det fanns 300 elever som behövde hennes hjälp.

 

”Jag har alltid tagit min kropp för given och pressat den med konstiga dieter, slitsam träning, ingen träning alls, socker och en tjurskallig envishet. När jag sprang in i väggen blev jag frustrerad över att ingenting fungerade längre. Varför reagerade min kropp som den gjorde och vad tusan är det för fel på min hjärna? Jag fick inga bra svar av min läkare, så jag började undersöka saken själv och jag förstod att man inte kan vila sig i form. Man behöver aktivt lära sig att andas igen och välja den kost som passar dig”.

 

Idag är jag utbildad MediYoga Instruktör, Stressmentor och Migränyoga Instruktör.

Jag arbetar i mitt företag ”Prana Magazine” en guide till ett hälsosammare liv och som även säljer eko hudvård, eko tandvård och naturmedicin. Mitt hjärta klappar lite extra, när jag får prata om kost och hur mat är vår bästa medicin.

14 FEB | LUSTFYLLD TRÄNING

14 FEB 10-11:30 | JOSÉ NUNEZ, GRUNDARE TILL TRÄNINGSKONCEPTET MOVEOO

Lustifylld träning som blir av

 Vill du också hålla dig så frisk, kreativ och glad som möjligt, men hindras av bristen på tid, resurser och kunskap? Då är en detta en workshop som kan komma att förändra ditt liv. Som deltagare får du med dig allt från insikter som grundar sig i människans utveckling till praktiska tips som du direkt kan använda när du tränar och i livet.

 

Workshopen utmanar traditionella tankar kring träning, ortopediska hjälpmedel och det som sägs leda till hälsa. Jose har en förmåga att förmedla verklighet och samtidigt väcka tankar på ett lättsamt och lustfyllt sätt. Idag åker Jose land och rike runt där han bland annat lustifierar arbetsmiljöer, håller workshops, och utbildar tränare.

Jag tränar hjärna(n)!

LÄS MER OM FÖRELÄSaren

 Under drygt 30 år har Jose Nunez jobbat som tränare och drivit gym. Med sin unika filosofi och metod är Jose en mycket uppskattad tränare som lyckats koppla den varierade och utmanande fysträningen till lust och skratt.

Idag fokuserar Jose på att vidareutveckla och sprida sin träningsmetod Moveoo
vars syfte är att skapa en träning som överensstämmer med det som får den biologiska människan att må, och prestera, bättre på ett naturligare sätt.

När han inte tränar individer och lag utbildar han ledare. Jose åker runt inom träningen och på företag med olika workshops och han är en uppskattad föreläsare.

Med Moveoo skapas möjligheter oavsett förutsättningarna. Med olika redskap och i olika miljöer möjliggörs en träning där alla kan vara med och utvecklas efter sina befintliga egenskaper. En viktig förutsättning är det nyfikna ledarskapet som praktiseras av Jose när han leder grupper i olika sammanhang.

15 FEB | PERSONAL BRANDING

15 FEB 13-14 | MARIE-THERESE KARLBERG

Ditt personliga varumärke

Fotograf Maria Therese Karlberg ger er handfasta tips på vad man ska tänka på för att bli bra på bild eller för att själva bilden ska bli bra. Så lyckas du med en selfie, så poserar du på röda mattan och så retuscherar du i telefonen.

 

 

 

PROGRAM 15 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

13:00 Marie-Therese Karlberg i Studion på plan 2

14:00 Tina Bjerke i Studion på plan 2

15:00 AFTERWORK

15 FEB | PERSONAL BRANDING

15 feb 14-15 | TINA BJERKE 

Ditt personliga varumärke

Stylisten och imagekonsulten Tina Bjerke brinner för att hjälpa kvinnor och män att känna sig snyggare och tryggare för att kunna stråla som den stjärna du är. Med Tinas hjälp kommer du ALLTID kunna välja rätt kläder och känna dig fantastisk i hemmiljö, på jobbet och uppe på scen.

 

 

PROGRAM 15 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

13:00 Marie-Therese Karlberg i Studion på plan 2

14:00 Tina Bjerke i Studion på plan 2

15:00 AFTERWORK

15 FEB | AFTERWORK 

15 FEB FRÅN 15 OCH FRAMÅT

AFTERWORK AVSLUTAR KICKSTARTEN

Mer info kommer.

PROGRAM 15 FEBRUARI

09:30 Morgonkaffe i Meet&Eat

13:00 Marie-Therese Karlberg i Studion på plan 2

14:00 Tina Bjerke i Studion på plan 2

15:00 AFTERWORK

goda förutsättningar för dig som är bilfri

gratis framtidsbuss till betongfabriken

För dig som vill komma till oss utan bil – hoppa på FRAMTIDS-bussen. Hållplatser på Arlanda, Märsta station och Sigtuna pendelparkering. Gratis under KICKSTART! Tidtabell och hållplatser på karta hittar du på bussens egen hemsida www.framtidsbussen.nu

 

BOKA DIN PLATS!

Boka in dig på de dagar du/ni vill vara på Betongfabriken och hur många ni är som ska komma.

 

För 300kr/dag ex moms ingår kontorsplats för dagen, parkering, WIFI, kaffe, obegränsat med gym/yoga och dagens föreläsningar och workshops.

 

Det går också att boka in sig med sin grupp i mötesrum.

Kontakta oss om det är aktuellt reception@betongfabrikenwenngarn.se

 

Beställningen är bindande och så snart du fått din orderbekräftelse som skickas till din mail gör du en direktbetalning till BG alt swish som står i din bekräftelse så är din plats reserverad.

 

Som medlem i Betongfabriken Coworking deltar du på samtliga events utan kostnad men anmäl dig på dom du vill delta på – coworking när det är som bäst!

Välja dagar för kickstartspass

Information

Inbjuden av medlem hos Betongfabriken Wenngarn

VARFÖR BETONGFABRIKEN?

Anledningarna till att man väljer Betongfabriken som sin plats för arbete kan vara många och se olika ut för olika personer. En del vill lämna hemmakontoret vid köksbordet och arbeta fokuserat sida vid sida med likasinnade för socialt utbyte vid fikapauser och luncher.

VARFÖR BETONGFABRIKEN

Andra vill kunna boka mötesrum och inspireras via våra föreläsningar och workshops. Att med enkelhet komma igång med nya rutiner kring träning och hälsosamma mikropauser utomhus i härlig miljö kan vara en annan.

 

VARFÖR BETONGFABRIKEN

Personer med barn och hundar kan söka enkelhet kring hämtning/lämning av sina familjemedlemmar och väljer Betongfabriken för att både förskola och hunddagis finns runt knuten.

Det som dock känns gemensamt för de flesta är att man vill skapa värdefulla kontakter och delta i sammanhang som på olika sätt kommer bidra till både personlig och verksamhetsutveckling.

Hur ser ditt behov ut?

VARFÖR BETONGFABRIKEN

Välkommen in i medlemsnätverket när det passar dig – för 295kr/mån är du medlem med enkel tillgång till events och lokalbokningar för att bygga vidare med service efter behov

 

4-15/2 drar vi igång kickstartsprogrammet där du kan utforska om Betongfabriken på Wenngarn skulle kunna kännas som en värdefull framtida arbetsplats för dig och din verksamhet.

.

Kontakta Oss

3 + 11 =

Wenngarn 443, 193 91 Sigtuna

 

info@betongfabrikenwenngarn.se

 

Tel: 08-599 293 37

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.